Rib eye steak la tigaie



    Salutare! Am revenit cu o postare pe blog pentru ca fiecare bucatica din amiaza asta a fost absolut delcioasa si poate o sa fie inspiratie pentru cineva. Tre' sa marturisesc ca nu sunt prea prietena cu carnea de vita, si asta pentru ca stim cu totii cum e vita de prin magazinele noastre, cea accesibila la pret zic. Nu se preteaza la anumite preparate. Numai daca ne dorim talpa de bocanc la farfurie. Pentru o tocana, o ciorba, un gulyas e ok si carnea de vita romaneasca, dar trebuie fiarta destul de mult. Avem in schimb acces si la carne de vita buna, maturata, fie de la bovine tinere de cateva luni, sau de la cele pana in 30 de luni, bovine care se hranesc pe pasuni departate. Eu am gasit o carne maturata in vid, de cel putin 20 de zile, am mai tinut-o si eu la rece inca o sapt. Nu se congeleaza, pentru ca ii afecteaza gustul. Am avut un rib eye, antricot de manzat, o bucata de 300 g, frumos marmorata. Am scos bucata de carne de la frigider cu aproximativ o ora inainte de a o gati, ca sa ajunga la temperatura camerei. Asta e prima regula, si este deosebit de importanta. O bucata de carne rece facuta pe o tigaie fierbinte egal reteta dezastrului. Carnea se va strange, se va gati doar la suprafata, interiorul ramanand rece si nefacut. Am uns carnea cu ulei de masline apoi am rasnit din abundenta sare si piper. Nimic in plus. Aaaa, si ince ceva. Carnea nu se spala. Se tamponeaza doar. Chiar daca exista un eventual miros ciudat, in contact cu aerul va disparea in scurt timp.

         Intre timp, am mai spalat niste ruccola, niste rosioare si ardei mici, pentru garnitura. Am pregatit si ulei de masline aromat cu ierburi ca sa ung legumele ce aveau sa ajunga pe gratar.


       Am mai scris pe blog, eu carne in sange nu pot manca. Chiar daca asa o cer rigorile bucatariei in privinta asta. Nu poci! :)
    Undeva pe la medium, medium well ma incadrez eu. Am incercat o vita argentiniana la un un restaurant cu specific, dar era prea bloody pentru gusturile mele. Deci undeva la 3 minute pe fiecare parte, ar fi iesit medium rare. Eu am lasat nitel in plus. Dupa ce am incins foarte bine tigaia de fonta, unsa cu ulei, putin doar, am pus carnea. Mama, ce a sfffffarait! Un sunet perfect, urmat de un miros perfect! :)

     Inspirandu-ma dupa Jamie, stiti voi care, ca n-are nevoie de prezentare am procedat asa : cate un minut pe fiecare parte, si intoarsa carnea. Asa cica fac toti chefii lui, asa face si el. Bucata mea a stat in tigaie cam 7 minute, intoarsa la fiecare minut, aproximativ. Cu clestele, nu cu furca, ca nu vrem sa iasa sucurile alea bune din carne. Carnea am lasat-o apoi la odihnit in folie 10 minute. Alt pas important. Sucurile se vor imprastia uniform in carne, pastrand-o suculenta. Asa a si fost, trust me! :)
    Moale, molicica! Rosiile si ardeii le-am tras pe gratarul incins, apoi le-am uns cu ulei aromat. Si am avut alaturi si o salata de ruccola cu fasii de parmezan si reductie de otet blasamic.

Sa ma credeti pe cuvant ca a fost foarte buna! Va pup, papa! :)