Mure, mure, mure ...


 
   Anul acesta, ca niciodata, am mancat foarte multe fructe de padure. In special zmeura si mure. Le-am mancat asa crude, goale, a mancat si Raissa de s-a patat din cap pana in picioare, am savurat acrisoarele si aromatele fructe aproape zilnic... pana intr-o zi cand n-am mai putut sa inghit niciun fruct. Si in frigider tronau deja cateva caserole cu mure. Pe unele le-am congelat, si pe altele le-am folosit ca adaos la o limonada si altele ca umplutura pentru muffinsi. Niam, niam :)))
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
   Muffins cu mure si ciocolata alba

   Ingrediente ( 18 bucati):
- 2 cups faina ( 240 g)
- 2 l-te praf de copt
- 1/2 cup zahar (100 g)
- 125 g ciocolata alba bucatele
- 2 oua batute usor cu furculita
- 1 cup iaurt ( 240 g )
- o LG extract de vanilie
- 100 g unt topit
- 150 g mure
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Spalam gingas murele si la lasam sa se scurga.

  Daca avem ciocolata de menaj sau tableta, o taiem bucatele.
    Preincalzim cuptorul la 180 grade. Pregatim tavile de muffin, cu hartiute.
  Intr-un bol mare, cernem faina+praful de copt, adaugam zaharul si bucatile de ciocolata, omogenizam.
  In alt bol batem cu telul ouale, iaurtul, vanilia si untul.
  Folosind o lingura de metal. punem compozitia umeda peste cea uscata, amestecand usor, pana ce nu se mai vad urme de faina prin compozitie. Adaugam si murele usor, amestecand.
  Punem compozitia in tavi si coacem 25-30 de min.
   Eu le-am ornat cu ciocolata topita ca sa-mi impac si jumatatea, si bine am facut, pentru ca am balansat perfect murele acrisoare cu ciocolata dulce.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
   Limonada cu mure


    Ingrediente :
- 400 g zmeura
- 1 + 4 cups apa ( 1 cup = 230 ml)
- zahar pudra dupa gust
- suc proaspat stors din 3 lamai
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
   Mixam zmeura cu 1 masura apa, in blender, apoi strecuram compozitia obtinuta. Piure-ul obtinut il amestecam cu restul de apa, zahar & sucul de lamaie. Lasam la rece pana servim.

Etichete: ,