Banoffee pie



   N-ati vazut pana acum pe blogul meu dulciuri complicate, nu coc prajituri cu multe foi, sau cu multe creme, chestii sofisticate in general. Asa ca deserturile care se fac usor, si sunt si delicioase, sunt favoritele mele. Iar banoffee pie e nemaipomenit de buna si usor de facut. Ca tot ce contine dulce de leche :)).
    Am mai vorbit de dulce de leche - se obtine din prelucrarea laptelui condensat. Am incercat pana acum 2 metode, si exista si o a 3-a, pe care inca nu am testat-o.
1. laptele condensat (fie din conserva sau tub) se pune intr-un borcan inchis etans, se pune intr-o oala si turnam apa pana la gura borcanului, apoi fierbem la foc mic 3 ore, completand cu apa calda din cand in cand, astfel incat nivelul apei sa ramana constant. - ca observatie : Crema de lapte DeLatte capata cocoloase cand se foloseste aceasta metoda

2. se iau etichetele jos de pe conserva de lapte condensat, se scufunda aceasta intr-o oala/cratita foarte incapatoare, astfel incat nivelul apei sa depaseasca cu mult conserva. Se fierbe la foc mic 2-3 h, in functie de cat de gros va doriti dulce de leche. La 3 1/2 h, consistenta e aproape ca a unei caramele.
   Metoda aceasta a devenit preferata mea. Nu exista pericol de explozie AS LONG AS conserva fierbe mereu acoperita de apa. Eu folosesc o oala mare de 10-12 l, si asa nu e nevoie nici macar sa completez cu apa.

3. se pune laptele condensat intr-o tavita intinsa, apoi tava respectiva se pune in alt vas, cu apa, si nivelul apei trebuie sa ajunga pana pe la jumatatea tavitei cu lapte condensat. Se acopera cu folie de Al si se pune la cuptor 1-2 ore, pana devine caramel, apoi se scoate, se lasa putin la racit si se bate cu mixerul.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ok, acum despre banoffee pie (cu diam 24 cm):

Avem nevoie de o conserva lapte condensat (397g) transformata in dulce de leche.

Blatul : un pachet biscuiti digestivi ( eu folosesc Ulpio, 218 g)
             unt topit( intre 100-200 g)
    Se sfarmiteaza biscuitii, se amesteca cu untul topit, se preseaza uniform in tava, apoi se lasa la rece 20-30 de min.

   Se bat 300 ml frisca lichida.
   Se taie feliute subtirele 2 banane.

   Urmeaza apoi asamblarea : peste blat se intinde un strat generos de dulce de leche, se aseaza banane, apoi frisca, iar deasupra se rade ciocolata.
  Combinatia e asa de reusita, incat sunt ferm hotarata ca aceasta tarta sa devina specialitatea casei :).

Etichete: