Mini cheesecakes cu fructe de padure

     Acum, daca v-am atras atentia, sa va zic si despre ce e vorba : mini prajiturele din branza, cu blat din biscuiti si unt, si cu toping de fructe de padure...mmmmm... echilibru perfect intre dulce-acrisor. Un regret am, ca nitel mi s-au lasat, dar cred ca stiu unde am gresit si cu siguranta data viitoare voi fi mai atenta.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ingrediente :
- pt blat : o cana biscuiti digestivi/graham maruntiti
                4 LG unt
                1 LG zahar brun
- pt crema : 300 g crema de branza + 150 g mascarpone ( erau de ajuns doar cele 300 g crema branza)
                    2 oua
                    o cana zahar
                    esenta vanilie
- pt toping : 150-180 g fructe congelate(eu am avut un mix de fructe de padure) + 3-4 LG zahar
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Incingem cuptorul la 160 grade. Pregatim tavitele de muffinsi si punem hartiutele speciale in ele.
2. Topim untul si il amestecam cu bisc maruntiti si cu zaharul, omogenizam cu o furculita. Punem cate o lingura din compozitie in fiecare hartiuta si presam cu un pahar.
3. Coacem 5-10 min, apoi lasam la racit. Nu stingem cuptorul...
4. Pregatim piureul de fructe : punem pe foc fructele congelate impreuna cu zaharul si fierbem cateva minute, pana se moaie fructele, apoi trecem piureul prin sita, sa-l facem cat mai fin.
5. Pentru crema: mixam crema de branza cateva minute pana cand devine pufoasa, apoi adaugam zaharul si esenta de vanilie, mixam pana la incorporare. Adaugam si ouale, pe rand, mixam bine dupa fiecare, dar la viteza mica.
6. Ne pregatim de asamblare:
7. Punem cate un polonic in fiecare hartiuta. Ideal ar fi 2/3 sa fie plina fiecare hartiuta-  deci NU cum se vede in poza de mai jos. :-D
8. Punem cate o lingurita din piurel de fructe peste crema de branza, apoi cu o scobitoare facem spirale, cercuri, pentru a obtine efectul marmorat.


9. Coacem 22 de minute. NU trebuie coapte mai mult, si testul e urmatorul : prajituricile trebuie sa "tremure" cand zgaltaim usor tava. Si ca sa nu se umfle si sa se lase mai apoi, TOATE ingredientele trebuie sa fie la temperatura camerei. Eu crema de branza am folosit-o rece, de la frigi. Si se mai pot coace si pe baie de apa, adica tavitele sa fie puse in alta tava mai mare, cu apa fierbinte, si apoi bagate la cuptor.
 Calculele mele nu au fost ok, ca am facut din ochi, si mi-a mai ramas crema de branza, asa ca am mai copt o prajiturica, dar fara blat.
   In timp ce "marmoram", puiul meu mai sa iasa din scoica, prapaditul.

In concluzie, sunt foarte bune, si simpatice asa, ca portii individuale. Data viitoare, voi face cu piure de mango. In curand adica. :)

 Papaaaaaaa :)
ps. in curand, urmeaza briose cu dulce de leche ... asta daca mai ramane ceva in borcan, ca este atacat frecvent de sotul meu :).

Etichete: