Piept de curcan cu spanac tras in unt

 

      Visam la o masa mai elaborata si mai romantica de Ziua Indragostitilor, dar n-a fost chip... Da oricum mi-a iesit o amiaza buna, pentru ca am pregatit cu drag. De cina nu putea fi vorba, ca seara avem concert. Zilnic. Bebe mic e bariton. :)
       Asa ca am pregatit un piept de curcan la cuptor si o garnitura de spanac tras in unt, cu usturoi si seminte de pin.
      N-am mai facut niciodata piept de curcan la cuptor, pentru ca ma temeam ca o sa iasa uscat, dar a fost moale - am folosit termometru de carne si l-am lasat pana la 70-75 grade temp interioara.

Am pregatit pentru piept o marinada din iaurt, suc de lamaie si tandoori masala(condimentul se poate inlocui dupa bunul plac cu ceea ce prefera fiecare), am uns bine pieptul si l-am lasat la rece cam 2 ore. Apoi l-am pus la cuptor, pe o tava cu gratar, fara sa inlatur marinada, l-am picurat cu ulei, am pus apa in tava, am acoperit cu folie de Al si l-am lasat la 180 de grade cam o ora si 15 minute, apoi l-am descoperit, stropit cu sosul din tava. L-am mai lasat cam 30 de minute, stropind din cand in cand cu sos. Cand temperatura interioara a atins valoarea de 75 grade, am oprit cuptorul, am invelit carnea in folie de Al si am lasat-o sa se odihneasca cam 20 de minute.
     Carnea se taie perpendicular pe fibre, felii subtiri. Cand se racesc, feliile de curcan pot inlocui cu succes mezelurile in sandviciuri.
     Spanacul, proaspat cules din gradina, l-am curatat de codite, l-am spalat bine; am topit o lingura de unt in tigaie, am condimentat cu granulat de usturoi, apoi am adaugat cam 300-400 g spanac, nescurs de apa si l-am sotat pana cand, din ditamai gramada de spanac, s-a facut un strat de spanac :) am adaugat seminte de pin, cam o lingura, si am adaugat sare, dupa gust. Spanacul e gata cand apa a scazut complet.

    Happy Valentine's Day :))) !