La gramada



 Am gatit zilele trecute, dar timp de postat nu am gasit... Sau, mai bine zis, prioritatile imi sunt clar setate, si atunci cand e vorba de copiii mei, nimic nu are castig in fata lor. Acum, ca dorm amandoi de amiaza deodatata - aleluia - apuc si eu sa mai ma ocup de blog. :)




   Asa ca, fu vorba despre un pui cu ananas, foarte simplu de facut si delicios. Cica la barbati sa nu le pomenesti de asocierea carnii cu fructe, ca fug. Ei, daca apuca sa guste, zau ca nu mai fug. Al meu sot, e destul de mofturos la mancare, da' puiul cu ananas e pe placul lui, spre bucuria mea.
  Deci, am taiat 400 g piept de pui cubulete si l-am lasat la marinat in zeama unui compot de ananas, 2 linguri amidon alimentar si 5-6 linguri sos soia, cam 30 de minute.
  Apoi am calit o ceapa, am adaugat carnea scursa de marinata, un pahar de apa si am lasat pana a scazut apa, si carnea era facuta. La final, am adaugat cubuletele de anannas din compot si marinata in care a stat carnea, si am lasat la foc mic pana cand sosul s-a ingrosat. Sa mai zic ca merge cu orez ?:) Si cu nitica ceapa verde presarata pe deasupra.
==========================================================================
   Copiii dorm - pot sa postez in continuare.








  Am incercat si biscuitii economici, postati de Laura Adamache, si pe langa faptul ca intr-adevat sunt deosebit de fragezi, am avut si parte de distractie alaturi de Raissa care m-a ajutat sa decupez formele.
 Ingrediente :
-200 gr faina
-50 gr amidon de porumb
-1/2 plic praf copt
-50 gr ulei
-80 gr lapte
-80 gr zahar
-1 lingurita miere
-1 zahar vanilat/ coaja portocala/coaja lamaie
-1 varf cutit sare
   Amestecam toate ingredintele si framantam pana obtinem un aluat compact pe care il intindem intr-o foaie groasa de 1 cm si taiem cu o forma biscuitii nostri,
   si ii asezam in tava de cuptor tapetata cu foaie de copt si ii introducem in cuptorul preincalzit la 180 grade pentru 10 minute. Cand sunt usor rumeniti pe margini, ii scoatem, ii pudram cu zahar pudra vanilat si ii servim. copy/paste, ok ?:)
==========================================================================


    Spaghetti alla carbonara. Absolut peste tot unde am mancat asemenea spaghete, musai pluteau in smantana. Si uneori, aveau si ciuperci. Blasfemie :) Reteta originala are doar 4 ingrediente, oua, paste, guanciale(falca de porc) si pecorino(branza maturata de oaie, un fel de parmezan). Calitatea ingredientelor e cruciala. Si neaparat, piper negru proaspat rasnit deasupra. Acest fel de mancare se pare ca are o istorie veche in spate, si era o mancare simpla, economica, usor de preparat de "carbonari", minerii care prelucrau carbunii de lemn. Piperul proaspat rasnit deasupra ne duce cu gandul la funinginea care cadea de pe hainele minerilor, in timp ce mancau, in mijlocul padurii.
  Ingrediente :
- 125 g bacon, pancetta
- spaghete (cam 70 g de persoana)
- 3 oua ( se calculeaza un ou de persoana)
- 50 g parmezan- eu am folosit basky, o branza tare de vaca, de maturare lunga

   Punem pastele la fiert, in apa sarata.
   Rumenim baconul, fara adaos de grasime, 3-4 minute.
Batem ouale cu furculita, dam parmezanul pe razatoare
 Apoi amestecam ouale, baconul si branza
  Cand spaghetele au fiert al dente, le scurgem, le punem intr-un vas, si turnam repede compozitia de oua, amestecand vartos, pentru ca acestea sa se gateasca de la caldura pastelor. Daca ne miscam incet, riscam sa obtinem o multime de omletute, si nu asta e scopul acestei retete.




==========================================================================



 

 Clatite cu ciocolata as manca o tona, dar deocamdata ma abtin, ca prea bine nu i-ar fi lui bebe Aris. Asa ca, am calit o ceapa, am adaugat 400 g carne tocata de curcan, o conserva de ciuperci taiate foarte marunt, un pahar de apa si am lasat la foc mic, acoperit, pana cand carnea a fost gata. Apoi am condimentat, am adaugat patrunjel in compozitie si am umplut 6 clatite. Le-am pus intr-o tava, am pus bechamel deasupra, cascaval si la cuptor cu ele. Yum!
=========================================================================
  Si-am facut un tortulet foooaarte bun, pe care-l stiu de la nasa. Mi-au iesit niste poza deplorabile, asa ca revin cu reteta, ca-l prestez iar in weekend.