Avocado cheesecake


   Reteta de fata o am de pe theamazingavocado.com, eu fiind fan avocado forever, si m-am hotarat sa o pregatesc pentru ca asteptam o veche prietena in vizita. Am zis sa-i pregatesc ei, ceva ce imi place mie :). Dar i-a placut si ei - nu avea cum sa nu-i placa, e chiar buna tare.
    Ingrediente :
- 3/4 cup nuci - eu am pus caju, 130 grame
- 1 cup biscuiti graham faramitati- eu am pus 1oo g biscuiti Misura, din faina integrala
- 1 cup zahar brun(100 g) + o lingura zahar brun
- 1/4 l-ta sare
- 1 plic gelatina - eu am folosit 6 foi gelatina Dr.Otker
- 1 lamaie
- 1 1/2 cup lapte degresat - 350 ml
- 1 l-ta extract vanilie
- 3 avocado moi, coapte bine
- 8 oz. crema branza - 24o grame Philadelphia am folosit
-----------------------------------------------------------------------------------------------

    Incalzim cuptorul la 170 grade.

Nucile sau caju se mixeaza in robotul de bucatarie, pana se maruntesc bine. Se adauga biscuitii faramitati, sarea si o lingura zahar brun, se amesteca in robot cu cutitul cu lama metalica. Se adauga 5-6 linguri apa ( reteta zice 2 linguri, dar eu am mai adaugat) si am mixat pana compozitia semana cu nisipul ud. Presam compozitia intr-o tava cu diam. 20 cm :
   Coacem 15-20 de min , apoi lasam in tava sa se raceasca total.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
   Ajutorul de bucatar: )
  care a tinut neaparat sa manance lamaia "mamiiiiiiiii, asa-mi place lamaia!" :
  ia si papa, draga mea :). Ce mutrite a mai facut ! :)

  Dar sa trecem la reteta.:)
  Punem gelatina la inmuiat in apa rece, si o lasam deoparte 5 minute.
  Cu cutitul de legume, curatam coaja de la lamaie- doar partea galbena. Intr-o craticioara, punem laptele, coaja de lamaie, zaharul si extractul de vanilie, infierbantam bine- dar nu fierbem!!!!- adaugam gelatina, amestecam 1 minut, pana aceasta se dizolva complet ,apoi luam de pe foc si strecuram lichidul. Aruncam cojile de lamaie.
   Injumatatim avocado, scoatem samburele, cu o lingurita scoatem miezul si il mixam impreuna cu crema de branza, in robot. Din cand in cand e nevoie sa oprim robotul si sa luam cu lingura bucatile mai mari de avocado de pe peretii vasului, si sa le punem in centru, sa fie mixate si ele. Compozitia trebuie sa fie fina si omogena.
  Turnan apoi lichidul fierbinte peste compozitia din vas, mixam pana la omogenizare. Ceea ce rezulta e foarte lichid, but don't worry, gelatina o sa isi faca meseria. Se lasa la rece peste noapte.
  Se serveste, optional, cu sos de zmeura. Cumparat sau facut. :)
p.s zmeuricile din poza sunt jeleuri, ca proaspete n-am gasit :)

Etichete: