Curry de pui & Naan

    Azi am ajuns prin India, cu papilele, desigur, savurand un curry de pui, Punjaby style :). Servit cu naan, paine indiana. Vazusem un documentar despre bucataria indiana in care se spunea ca gustul si aromele mancarurilor nu sunt asa de puternice cand folosim tacamuri, si ca trebuie folosite mainile, si painea (naan, chapati) inmuiata in delicioasele sosuri pentru atingerea sublimului. Asa ca, am urmat intocmai spusele respective si ne-am desprins putin de civilizatie- Raissa a fost cea ma incantata :).
     Curry de pui
- 500 g piept pui, taiat bucatele
- 2 l-te ulei vegetal
- o ceapa tocata
- 2 catei usturoi tocati
- 400-500 ml supa pui(n-am avut, am pus apa)
- 2 linguri pasta de tomate desfacuta in apa
- 250 ml sos curry / 2 linguri pudra curry
- 2 linguri iaurt grecesc
- 1/2 l-ta zahar brun
- s & p
- coriandru proaspat pentru ornat (n-am avut)
   
    1. Uleiul se incinge, se caleste carnea 5-6 minute, pana se inchide la culoare, apoi se scoate si se pune deoparte.
    2. Se caleste ceapa, in aceeasi cratita, pana se moaie, apoi se adauga sosul curry si usturoiul - se mai amesteca 1 minut.
    3. Se adauga supa/apa, pasta de tomate, zaharul si condimentele. Se amesteca bine, apoi se adauga carnea. Se aduce la punctul de fierbere, se acopera si se lasa apoi la foc mic 30 de min, sau pana cand carnea e moale.
    4. Cand carnea e facuta si sosul s-a redus si a devenit consistent, se trage cratita de pe foc si se adauga iaurtul gros.
           Curry, in a hurry :)

         Paine Naan
- 1 1/2 l-ta drojdie uscata
- 1 l-ta zahar
- 3oo g faina
- 1/2 l-ta sare
- 1/2 l-ta praf de copt
- o lingura ulei vegetal
- 100 g iaurt simplu
- 50 ml apa calduta - reteta nu cerea, dar fara apa, mi-ar fi fost imposibil sa lucrez aluatul

   1.Preincalzim cuptorul la 180 grade ventilat/sau treapta 6 gaz. Intr-un castronel amestecam drojdia cu zaharul si o lingura de apa calda si lasam deoparte 5 minute, pana se umfla.
  2. Intr-un bol separat punem faina, si amestecam cu sarea & praful de copt. Adaugam uleiul, iaurtul si drojdia si amestecam. In acest moment am adaugat si apa, si cu mainile unse cu ulei am framantam pana aluatul nu s-a mai lipit. Formam o bila de aluat si o lasam la crescut in loc cald- bolul fiind acoperit cu folie alimentara - pana isi dubleaza volumul.
  3. Presaram faina pe o planseta si mai lucram putin aluatul apoi il impartim in 6 bile. Cu sucitorul intindem fiecare bila pana la grosimea de 5 mm ( cine sta sa masoare ...)
  4. Le bagam la cuptor intr-o tava unsa cu ulei - eu am folosit o foaie de silicon - cam 10 minute, nu mai mult, pentru ca se vor usca. Dupa ce le scoatem, le ungem cu unt.

अच्छा भूख ... sau pofta buna ! :))))