Ceai aromat de ghimbir

       Ador ghimbirul ! Aroma sa de lamaie iute ma transpune intr-o lume exotica, departe de gerul de afara. Ghimbirul nu e doar condiment, e si medicament, avand actiune antibacteriana, analgezica, sedativa. Ghimbirul amestecat cu miere face bine si in cazurile racelilor usoare.
        Ceaiul de ghimbir se face simplu : 600 ml apa se fierb, apoi se adauga cam 2-4 cm ghimbir curatat si taiat felii, si se fierb 1o min, apoi se lasa la infuzat in functie de cat de iute doriti sa-l beti. Se adauga miere dupa gust.
        Azi am mers pe varianta aromata, si am adaugat, cand apa fierbea : 1/4 l-ta cardamom, 2 cuisoare, un baton scortisoara si coaja rasa de la o mandarina( mandarina trebuie spalata bine si tinuta cam 10 min intr-o solutie de apa cu otet). Am fiert la foc mic 1o minute, am gustat, am scos feliile de ghimbir- mai putin 2 buc- si am lasat la infuzat 20 de minute. L-am strecurat, apoi am adaugat sirop de agave(DM) si o feliuta de lime. Aromat si delicios! :)

Etichete: