Salata cu cascaval pane si carpaccio de ciuperci

IMG_0562
    Reteta am cules-o de pe reteteculinare.ro, postata de Onna. De cum am vazut aceasta reteta, m-am indragostit de frumosul aranjament culinar si era un "must" de indeplinit in cel mai scurt timp. Chit ca e o reteta ce se recomanda a fi servita vara, zic eu ca nu strica daca o servim cand avem pofta de ciupercute si cascaval pane, alaturi de legume & cruditati dupa gust.
  Am copiat mai jos reteta lui Onna, cu mentiunea ca la sosul pt ciuperci, am folosit ceapa verde taiata fin, si nu uscata, cum cere reteta.

Pentru cascaval pane:
230gr cascaval - eu am folosit cam 350-400 g
2 oua,
pesmet,
faina alba,
sare,
ulei pentru prajit.

Pentru carpaccio de ciuperci:
4-5 ciuperci champignon- eu am folosit champignon brune, cam micute, si s-au strans tare pe gratar...
1 ceapa mica uscata,- eu am folosit 2 fire de ceapa verde
1 catel usturoi,
1 lingurita busuioc sau cimbru,
sare,
zahar,
otet - de mere am folosit,
ulei.

Legume:
salata verde, rucola
rosii
ceapa verde- pentru ornat, nu am mai avut, deci nu am pus
ridichi.

 Cateva din ingrediente :
IMG_0527

Preparare:

1. Cascavalul se taie cuburi si se dau pe rand faina alba, cele 2 oua batute cu putina sare, pesmet, iar ou si iar pesmet. Ideea este ca aceste cubulete sa fie foarte bine impachetate in ou si pesmet.
2. Cubuletele se dau la congelator aproximativ 1 ora (si mai mult, 2-3 ore).
 IMG_0530
IMG_0532

3. Ciupercile se curata, se feliaza in felii nu prea subtiri si se usuca pe gratar sau pe in tigaie fara grasime.
4. Se spala legumele, se usuca salata, se feliaza rosiile si ridichile, se taie coditele de ceapa feliute subtiri. Se aseaza deja pe platou salata, felii de ridiche, ciupercile si feliutele de rosii.
salad
5. Se incinge ulei in tigaie si se prajesc cubuletele de cascaval, la foc iute, foarte repede, atat cat sa se rumeneasca putin pesmetul. !!!Daca apar puncte albe la colturile cubuletelor, inseamna ca nu au fost bine tapetate cu oua si pesmet. Se scot pe servetele pentru a inlatura surplusul de ulei.
6. Se toaca ceapa foarte fin si se caleste in 2-3 linguri de ulei, se adauga usturoliul tocat fin, apoi condimentele, sarea,o lingurita zahar si 4-5 linguri otet. Lasati sa se inmoaie putin ceapa.
sosuletz
7. Cubuletele de cascaval se aseaza in mijloc, iar sosul de ceapa se toarna cu grija peste ciuperci.
8. Se presara coditele de ceapa verde peste rosii, se orneaza si daca mai este nevoie se stropesc legumele cu putin ulei de masline.
  Sectiune :
IMG_0563
  papilele noastre au fost extaziate ! Buna tare! :)