Putin rasfat culinar...

   Nu stiu voi cum sunteti, dar eu cand ma duc la cumparaturi, fac ravagii... nu reusesc niciodata sa respect lista (decat extrem de rar) si mai mereu umplu cosul. Imi trebuie aia si aia si cealalta... apoi imi aduc aminte de vreo reteta, ma mai agat de ceva ... Si cand zic ca intru sa iau doar 3 lucruri, mai mult ca sigur ca iau 13 :))) In fine, I know I'm not the only one doing this ... ma mai consolez cu asta.
     In fine, intr-una din iesirile mele la cumparaturi, la Kaufland mai exact, am dat peste 2 lucruri intersante, care merita sa fie incercate.
     Primul este un amestec de branzaturi cu gust foarte puternic, gruyere si emmental, cu kirsh si condimente, un delicios fondue. Am incalzit branzeturile topite pe baie de aburi, apoi am transferat amestecul intr-un vas special de fondue (pt ciocolata - ca altul nu am) si am servit alaturi de crutoane de paine - facute in tigaie cu putin ulei si de un vin alb demidulce. Se spune ca cei care mananca fondue impreuna, raman prieteni pe viata. Cosmin dragule, asa si sper sa fie, you are my best friend!}{
Photobucket
  Al doilea lucru este un homar- cel mai delicios crustaceu. Nu am mai mancat niciodata, stiam ca e o delicatesa si ca pretul e tare piperat. Eu am gasit homar intreg, congelat imediat dupa capturare in apa sarata. Inainte de a-l devora, am studiat pe net cateva filmulete, ca sa vad cum se consuma. M-am ingrozit. Procedeul e foarte sadic... mi-am zis ca nu voi reusi. Da' la cat de laudata e carnea de homar, mai ales "scufundata" in unt topit, am zis ca trebuie sa-mi fac curaj. Si mi-am facut :)
Photobucket

   Am fiert homarul 3 minute in apa clocotita- intre timp am pregatit untul topit.
   Procedeul care precede savurarea carnitei delicioase e cel de mai jos :


     Clestii si articulatiile superioare se indeparteaza de corp, printr-o simpla rasucire, apoi clestii se desfac in 2 parti, se crapa cu un cleste sau cu spargatorul de nuci. Carnea din clesti mi s-a parut cea mai delicioasa. Coada se indeparteaza de cap tot printr-o miscare circulara, apoi se indeparteaza aripioara de la capatul acesteia. Piciorusele sunt iar o delicatesa si se consuma astfel : se preseaza usor, se rup la articulatii, si carnea si sucurile se sorb, ca printr-un pai :)
Photobucket
  Homarul meu a fost tare micut.. carnita nu mi-a ajuns decat pe o masea... Cosmin a facut un calcul, la cata carnea avea, si la cat am dat pe el, kilogramul iese cam la 500 lei ... mda ... scump tare .. da' si delicios!