Masa de duminica

   Nu am avut stare de facut poze pas cu pas, asa ca o sa prezit succint masa noastra de azi, ciorbita, felul principal si un desert rapid.
   Ciorba de pui a la grec ( a la Horia Virlan)
Photobucket
   Sunt o mare admiratoare a simpaticului bucatar Horia Virlan si am achizitionat de curand cartea scrisa de el, "Bucatele noastre" si am ales sa execut prima data ciorba a la grec... nu ca nu as mai fi facut pana acum, dar acum am facut-o ca la carte.
 Ingrediente:
- un piept de pui, cu os si piele
- morcovi, telina, pastarnac, o ceapa
- un pumn orez cu bob rotund
- 2 galbenusuri
- un pahar smantana
- zeama de la o lamaie
- o foaie de dafin
- 6 boabe piper negru
- sare, dupa gust
    Spalam carnea apoi o punem la fiert, in apa rece, impreuna cu boabele de piper, foaia de dafin si putina sare. Spumam de cate ori e nevoie, si fierbem tot la foc domol.
   Taiem zarzavaturile, in afara de ceapa, pe care o punem intreaga(curatat) si le punem peste carne, in momentul cand aceasta este fiarta. Fierbem 10-15 minute, adaugam orezul, mai fierbem 10 minute, apoi stingem focul. Scoatem pieptul de pui, il dezosam, taiem carnea bucati, o punem inapoi in ciorba.
   Dupa ce ciorba s-a odihnit 10 minute, adaugam liezonul facut din smantana, galbenus si zeama de lamaie si "dregem" ciorba.
  Servim cu patrunjel tocat deasupra si ardei iute.... eu am presarat chivas, ca numai din astea aveam acasa.
Photobucket   
    Varza cu carne
Photobucket
   Avem nevoie de pulpa de porc, cam juma' de kil, o varza murata, 300 ml bulion, cimbru, sare si putin ulei.
   Taiem cartea bucatele si o calim in ulei, pana se rumeneste frumos pe toate partile, apoi picuram din cand in cand apa si o lasam sa se faca inabusit, pana e gata. Cand carnea e moale, facuta, adaugam varza taiata, scursa, turnam bulion, presaram cimbru, mai adaugam un polonic de apa si mai lasam 30 de minute, la foc mic. In casa mirosea a sarmale- eu nu mananc niciodata, din cauza carnii tocate, brrr- si nu-mi pare rau ca nu ma ating de sarmale, pentru ca dupa parerea mea, mancarea asta rivalizeaza cu cu succes cu sarmalele.
   Desigur, mamaliga, smantana si ardeiul iuteeee sunt un "must" langa varza cu carne.
Photobucket

    Budinca de ciocolata raw- multumiri, my dear Ina
Photobucket Un desert super simplu, din fructe, dar cu gust de ciocolata. 
 Mixam in blender 2 banane, 2 avocado coapte, o lingura cu varf de cacao si miere dupa gust. Eu am presarat si cateva boabe de rodie deasupra - cel mai enervant fruct din lume... :) da' bun, si sanatos. In timp ce scriu, ma uit la Raissa, azi mananca pentru prima oara bobite de rodie, si nu se mai poate opri ... :) 
Photobucket

 Asta a fost amiaza noastra de azi. Poate va inspira si pe voi ... :)