Supa crema de dovleac

Photobucket
     Imi facea cu ochiul de mult aceasta reteta propusa de Maya, si cum am gasit ieri in Auchan dovleci frumusei, am zis ca e musai sa o "comit". Din partea lui Cosmin am auzit un "nuuuuu" prelungit doar cand i-am zis ce voi gati... treaba lui, habar nu are ce pierde :) De fapt, numa' bine, ca ne ramane, mie si lui Rai, mai mult.:)
  Ingrediente:
- un dovleac de 2 kg ( nu l-am folosit tot, jumate am congelat)
- 2 cartofi
- 1 ceapa
- 2 mere
- sare, piper, zahar
- lapte evaporat ( fac.)
- supa (apa)
  Dovleacul injumatatit trebuie curatat de samburi :
Photobucket
 L-am curatat de coaja, la fel si cartofii; merelor le-am scos samburii
Photobucket
 Ajutorul de bucatar :)
Photobucket
 Am taiat totul cubulete
Photobucket
 Intr-o oala, am incins nitel ulei de masline, si am unduit ceapa, pana a devenit translucida
Photobucket
 Am adaugat merele si cartofii, am calit 3-4 minute
Photobucket
 am adaugat sare, piper si o priza de zahar
Photobucket
   am stins cu supa 
Photobucket
 si am lasat sa fiarba pana dovleacul a fost moale, cca 30 de minute. Am strecurat apoi legumele (supa am pastrat-o) si le-am pasat cu mixerul de mana.
Photobucket
 am adaugat 250 ml lapte evaporat si 250 ml din supa ramasa
Photobucket
Photobucket
  Laptele evaporat e un lapte din care a fost evaporata apa in proportie de 60%, e un lapte concentrat, dar se poate inlocui fie cu lapte simplu, fie cu smantana lichida de gatit.
   Am pregatit rapid niste crutoane din paine neagra, "plimbate" putin prin ulei de masline, intr-o tigaie incinsa.
Photobucket  E deosebit de aromata, divina! :) Multumim Maya!
   Am servit cu putin ulei de trufe... yummi !

Photobucket