Friptura brasoveana

Photobucket
   De aceasta friptura am aflat eu acum vreo 2 ani, si asta e a 3-a oara cand o execut, nu abuzez de ea, desi ne place rau de tot. Mi-am amintit de ea cand am gasit intr-un mic magazin de cartier condimente speciale pentru acest fel de mancare. Reteta in sine nu e mare filosofie, dar e atat de buna, mai ales alaturi de muraturi. De fapt, friptura asta fara muraturi, e ca Diplomatul fara frisca :)))
  Putine ingrediente:
- aprox 800 g pulpa de porc
- aprox 800 g cartofi rosii
- o ceapa
- ulei
- amestec de condimente ( plicul contine : sare iodata 32%, maghiran, ceapa, usturoi, sare afumata)
Photobucket
  Taiem cartofii cubulete si ii lasam in apa rece, cat timp vom pregati carnea. Cu cat stau mai mult in apa, cu atat va iesi mai mult amidon din ei, si astfel in timpul prajirii se va forma mai putin acrilamida. Deci e bine, macar 2 ore sa stea cartofii in apa inainte de a-i praji. Ai mei nu au stat 2 ore, dar au stat mai mult de o ora...
Photobucket
  Taiem carnea cubulete, si ceapa marunt.
Photobucket
  Incingem ulei intr-o tigaie adanca, calim ceapa pana devine aurie, apoi adaugam carnea, condimentele si 2 polonice de apa/supa si lasam acoperit, la foc potrivit, pana cand carnea devine foarte frageda. Daca mai e nevoie, adaugam apa. La final, cand apa a scazut, mai prajim nitel bucatelele de carne.
Photobucket
  Cartofii i-am prajit separat in friteuza, apoi i-am turnat peste carnita din tigaie, i-am lasat sa se imprieteneasca si am servit alaturi de gogonele si conopida murate. Un deliciu ... destul de pacatos pt silueta:)
Photobucket
Photobucket