Ciorba taraneasca de vacuta




 M-a lovit o viroza usoara de toamna, de n-am iesit din casa vreo 3 zile si nici mare chef  de gatit nu am avut, dar am facut totusi o ciorbita de vacuta, pentru ca vroiam sa mananc ceva fierbinte, cu legume si muuult leustean, pentru ca ador aroma lui. Am mancat la Bran o asemenea ciorba si am facut-o din amintiri :) da' mi-a reusit.
  Ingrediente :
- 2 bucati rasol cu os de vitel
- 400 g pulpa manzat
- jumatate de varza mica
- 1 ceapa
- mazare congelata
- morcovi
- pastarnac
- 2 teline micute
- 4 cartofi potriviti
  Am spalat rasolul si carnea - aceasta din urma am taiat-o cubulete destul de mici - si le-am pus in oala cu apa rece cu sare, si le-am dat in cateva clocote, sa mai scap de spuma. Am spalat oala si am trecut carnea pe sub jet de apa, si le-am pus din nou la fiert, tot in apa rece, de data asta la foc mic. Intre timp am curatat si taiat legumele.
  Cand carnea a fost patrunsa bine, am adaugat morcovii, telina, pastarnacul si ceapa( pastarnacul  si ceapa le-am pus intregi). Cand acestea erau jumatate fierte, am adaugat cartofii taiati cubulete, 2 pumni de mazare congelata si varza taiata fideluta. Am mai lasat 10-15 minute, pana au fost fierti cartofi, am adaugat bulion, am mai dat un clocot, am pus leusteanul, am acoperit si am stins focul. Tare buna ! Piticuta mea papa un castronas intreg.