Rata cu varza rosie


       Au taiat socrii trei rate cracanate :), una a ajuns fix la mine in congelator. Am facut o supa clasica din spatele ratei, dar chiar nu stiam ce sa fac cu restul partilor, nu mai gatisem (nici macar nu am gustat, de fapt) carne de rata. Stiam desigur de retetele clasice de rata cu varza, si rata cu portocala, am gasit in GoodFood retete mai speciale, cu smochine, cu tot felul de nebunii, pana la urma am decis sa incep cu rata cu varza. (Mike, thx for inspiring me!)
Am ales sa gatesc pieptul. L-am dezosat cu mari eforturi, m-am ales si cu o taietura, nu ma pricep de loc la asemenea treburi sadice. Am crestat pielea in cruce, am sarat si piperat bine, si am lasat peste noapte la rece.
A doua zi am topit un cub de unt intr-o tigaie incinsa, si cand untul sfaraia am prajit buctatile de carne, 3 minute pe fiecare parte.
Am intrat pe site-ul unui bucatar profi, care spunea ca dupa ce sunt prajite in tigaie, bucatile de carne trebuie bagate in folie de al si tinute la cuptor, la 140 grade, nu mai mult de 8 minute, apoi lasate tot in folie sa se odihneasca si fragezeasca, iar la final interiorul sa fie rozaliu. Cum nu ne place carnea in sange , sau mediu facuta, eu am lasat la 150 grade, cam 13 minute, apoi am lasat sa se odihneasca 10 minute, sa se aseze sucurile din carne.
Pt varza calita am folosit:
- o varza rosie, nu foarte mare
- 2 mere
- 1 ceapa
- otet de vin rosu
- zahar, sare, piper
- ulei
Am taiat varza fideluta, am frecat-o cu sare si am lasat-o deoparte sa se moaie. Am curatat 2 mere, le-am dat pe razatoarea mare si am taiat o ceapa marunt. Am incins ulei intr-o tigaie, am calit ceapa, cand a devenit transparenta, am stins-o cu un mix facut din apa + otet + zahar, dupa gust. Am adaugat apoi varza + merele, am amestecat bine, si am lasat sa se faca la foc mic, am mai picurat apa cand a fost nevoie. La final, am rasnit piper deasupra. Am pus apoi varza la cuptor cam 20 de minute, in ultimele 13 min am introdus si pieptul de rata in folie.

Acesta a fost rezultatul final, in concluzie carnea de rata e ceva mai deosebit, mai am si eu mult de invatat pana sa o prepar ca la carte, dar voi mai incerca retete si voi revenni pe blog cu postari.

Etichete: