Gem de capsuni


             Pentru ca in gradina avem capsuni 100% naturale, mari si gustoase, m-am gandit sa fac o portie de dulceata in masina de paine, si pana la urma am facut gem :) pe aragaz.
Ingredientele :
- 1000-1250 capsuni
- 500 g zahar gelifiant
- 2 linguri zahar pt presarat capsunile
Am spalat capsunile si le-am curatat de codite, apoi le-am presarat cu zaharul si le-al lasat deoparte 30 de minute. Apoi am trecut capsunile prin sita, operatiune prin care am reusit sa imi stropesc peretii din bucatarie cu puncte rosii :) In piureul obtinut, am incorporat zaharul gelifiant si am amestecat pana am incorporat tot zaharul. AM pus compozitia pe foc, am luat spuma formata, si am lasat sa fiarba pana a gemul a trecut testul consistentei, si anume cand am pus o lingura pe o farfurie, gemul s-a intarit in momentul cand s-a racit. Am luat cratita d epe foc, am acoperit cu un stergar ud, si l-am lasat sa se raceasca nitel. AM turnat gemul in borcane curate. Compozitia era lichida, dar pe masura ce se racea, a capatat consistenta unui gem. Aici strumfita si-a bagat manuta in cadru.
Yammiiiiiiiiiiii :)

Etichete: