Concurs "Ce mananca puiul meu" by Ina


Draguta de Ina a lansat un concurs super provocator "Ce mananca puiul meu", si anume sa cream un fel de mancare sanatos, fara carne sau lactate, si care sa asigure copilului vitamine, minerale, nutrienti samd. Pentru mine e si mai mare provocarea pentru ca puiul meu e micut tare, are 1,5 ani, are doar 2 dintisori, deci stam mai greu la partea cu mestecatul, asadar la noi posibilitatile sunt mai diminuate.
Initial, m-am gandit la o supa-crema de mangetout, mazare pastai dulce, care nu are inca boabe, dar surpriza! cand sa o culegem din gradina, boabele erau deja formate iar pastaile sunt tari si nu se pot consuma. Dar in gradina mai erau cateva tufe de loboda rosie, asa ca m-am axat pe o reteta cu loboda. Loboda este o planta cu gust agreabil si delicat, asemanator spanacului.
Deci, reteta cu care particip este CREMA DE LEGUME CU LOBODA SI MIGDALE

Ingredientele folosite de mine au fost :
- 2 morcoviori
- un cartof alb nou, un cartof dulce
- o ceapa
- un catel de usturoi
- o telina mica
- 100 g migdale dulci macinate
- verdeturi din gradina : leustean, marar si patrunjel
- 2 maini sanatoase de loboda rosie.
Am curatat loboda, am spalat-o in multe ape pana apa scursa a fost curata. Apoi am oparit frunzele in apa cu putina sare, pana ce acestea erau moi.
Apoi, am strecurat loboda, am pus-o intr-o strecuratoare si am lasat-o sa se raceasca dupa care am tocat-o nu foarte marunt.
Am pus o oala cu apa plata la fiert, si in momentul cand clocotea am adaugat morcovii taiati, telina si o ceapa in care am infipt 3 cuisoare, pentru aroma. Am lasat sa fiarba acoperit si cand legumele erau destul de moi, am adaugat si cartofii cuburi si catelul de usturoi.
Verdeturile le-am tocat in mixer cu putina apa plata si sare, pana am obtinut o pasta
Am adaugat si putina vegeta de casa ( eu o fac asa : rasnesc cu robotul legume desidratate, de la Fuchs de exemplu, si adaug si sare de mare- nu inteleg persoanele care folosesc cuburi gen Secretul gustului sau vegeta cu MSG ca sa dea gust mancarurilor pt cei mici.....)
Am scurs legumele, am aruncat ceapa, le-am lasat sa se raceasca si am pastrat supa, aprox 750 ml. Am pus totul in blender, si am mixat pe viteza maxima pana am transformat totul in crema.

Am transferat crema intr-o oala, am adaugat verdeturile mixate, migdalele macinate si am mai dat un clocot.
Am pus deasupra cubulete de tofu cu mirodenii si am servit-o pe printesa Mofturici, care a fost foarte incantata, spre marea mea bucurie. Crema aceasta este inventia mea proprie, si zic eu ca e foarte buna, aduce usor a spanac, e nitel dulce de la migdale si totul e completat de gustul de tofu.
Aici e iubita mea la prima intalnire cu doamna Crema :)
* nu arata prea apetisant crema, da' garantez ca a fost foarte buna, si sanatoasa, si sper ca am respectat intocmai regulile concursului.
Good luck to everybody ! :)))