Ciorba ardeleneasca de porc cu tarhon


E categoric ciorba mea preferata :) o ador! De altfel, asta e ciorba care s-a servit si la nunta noastra, si lumea ( ... majoritatea...) a fost incantata.
Ingrediente:
- 400-500 g pulpa porc
- o legatura de morcovi
- 2 cepe
- 200 g smantana
- 2 oua intregi ( mai mici) sau unul mare
- 2 linguri tarhon in otet
- otet
- sare, piper, vegeta de casa(legume uscate, macinate, cu sare)
Am spalat carnea si am taiat-o cubulete mici - asa imi place mie,nu imi sa vad ditamai bucatile ca niste insule plutitoare prin farfurie. Am pus carnea in apa rece cu o lingurita de sare si am lasat-o sa fiarba, spumand mereu, pana carnea a fost moale si supa era clara.
Separat, am curatat legumele si le-am dat pe razatoare, apoi le-am calit 10 minute in ulei . Morcovii caliti asa au dat o culoare frumoasa ciorbitei. Dupa ce am calit morcovii, am adaugat carnea fiarta, si am adaugat supa fierbinte, si am lasat sa fiarba acoperit, pana carnea a fost foarte bine fiarta. Am adaugat sare, piper, vegeta de casa, otet dupa gust si am stins focul. Am lasat ciorba sa se ohihneasca 15 minute. In timpul asta, am batut ouale intregi cu smantana ( 25 % grasime) si am adaugat tarhonul maruntit.
Cand ciorba s-a odihnit destul, am dres-o, turnand peste ea amestecul de oua si smantana, peste care am turnat aprox 3oo ml ciorba fierbinte. Aroma tarhonului ma innebuneste ! :)
Se serveste musai cu ardei iute!

Etichete: ,