Gratar de porc cu sparanghel






Pasul I : am spalat carnea de porc (ceafa), am uscat-o, am batut-o cu ciocanul, si am condimentat-o cu sare, piper, boia, si am lasat-o la frigider. Pasul II : am taiat putin din coditele de sparanghel, partea mai tare, si apoi i-am curatat cu cutitul economic Am pus intr-o oala mare multa apa, in care am pus putina sare, putin zahar si un cub de unt. Sparanghelul era extrem de tanar si fraged, asa ca l-am lasat 4 minute, pun in apa din momentul cand apa clocotea, si astfel a ramas crocant, nu s-a muiat. Apoi l-am sotat in 2 linguri ulei de masline.
Apoi, mi-am antrenat bicepsii la un sos olandez. Am folosit 3 galbenusuri, jumatate pachet de unt, zeama de la lamaie mica, putina sare, 2 lingurite mustar simplu si putin patrunjel. Untul l-am pus la topit, apoi l-am strecurat, ca sa scap de spuma formata. Am pus toate ingredientele, in afara untului, intr-un vas, pe care l-am pus pe bain-marie, am inceput sa amestec vartos cu un tel in forma de para, cu miscari circulare, insistand pe fundul vasului. In timp ce amestecam, turnam si din untul topit, cate putin. Am tot amestecat, pana amestecul a devenit gros-gros si ma durea mana rau. Da' a meritat efortul. Am luat sosul de pe foc, si cand s-a racit, am mai adaugat o lingura de smantana si patrunjelul tocat. Foarte bun sosul, e prima oara cand il fac si o sa il refac, cu siguranta.
Am prajit carnea pe gratarul bine incins. De fapt, el, sotul, a prajit-o. El alege mereu treburile mai grele ;-D.
E prima oara cand mananc si gatesc sparanghel, si am fost foarte incantata, e o leguma fina, deosebita, o sa mai caut retete si voi mai presta.

Etichete: